(.....)
МОЋНА ВЛАШКА МАГИЈА
Влашка магија, црна или бела свеједно, по мишљењу стручњака најјача је до данас преживела магија у свету. Ритуали, обреди, рецепти за справљање напитака и амајлија, из ове магије прастари су и потичу из паганских времена, а у Тимочкој Крајини и источној Србији врачаре их још успешно користе. Помажу људима откривајући им тајне са посебним освртом на то колико завист, похлепа и посесивност могу да утичу на ток њиховог живота
Обреди и ритуали влашке магије треба, пре свега, да помогну људима у болести и невољи, али многе врачаре злоупотребљавају своју моћ радећи о глави члановима своје породице, па чак и својој деци
У Србији је веома распрострањена и цењена влашка магија која се "практикује" више миленијума и дубоко је усађена у колективну свест влашког бића.
Готово да нема села подно Хомоља, Мироча, Стола и Ртња без такозваних врачара. Није их тешко пронаћи, јер за њих готово сви знају. Баба Десанка важи за најстарију и најчувенију "врачарку" у овим крајевима.
МРТВАЧКА ВОДА
У својим обредима влашке врачаре најчешће користе "мртвачку воду" којом се купају мртваци, у њој кувају кафу или је додају у млеко због чега краве "пресуше".
Могу да утичу и на то да жена побаци тако што јој подметну избајану коштицу неке воћке из компота. Трудна жена, не размишљајући о бајању, поједе шљиву из компота, баци коштицу у земљу, она иструли, а њој истовремено замре плод у утроби.
Врачаре помажу и када, наводно, има духова у кући. Тада узму белу свећу, пронесу је кроз целу кућу, отворе врата и гласно изговоре: "Напусти овај дом!"
Влашке магије нису поштеђена ни деца, а младе мајке, треба саме да режу нокте и косу својој деци, јер се бајалице за болест и смрт деце раде управо помоћу дечјих ноктију и косе.
ЗЛО СЕ УВЕК ВРАЋА ЈОШ ГОРИМ
Ванбрачна деца код Влаха сматрају се неком врстом полубожанства, док су у другим срединама анатемисана и погрдно означена као "копилад". Истице се, да се и данас као јака амајлија користи косица или ноктић ванбрачног детета, а његово име треба призивати када се човек нађе у великој невољи. Обреди и ритуали влашке магије треба да служе, пре свега, да људима помогну у болести и невољи, али данас многи злоупотребљавају магију и њено миленијумско постојање.
Уз помоћ злих сила најближи рођаци раде једни другима о глави, а дешава се чак да кћерка мајци "намешта" враџбине или сестра брату. При том сви заборављају да се зло злом враћа.
МАГИЈА ЗА ШВАЛЕРАЦИЈУ
Влајне често користе и воду којом су окупани слепи мачићи па, ко попије ту воду, остаје слеп код очију. То нарочито користе жене које "ослепе" мужеве, па некажњено "шарају" до миле воље. Да би могле да раде шта желе и да имају кога пожеле, црвене гаћице баце у WЦ или испод каде и - пут им је отворен, а сироти мужеви мисле да су им супруге верне и смерне.
МИШЕВИ У ЗЕЈТИНУ ПРОТИВ АЛКОХОЛИЗМА
И жртвовање животиња заузима значајно место у тајним ритуалима.Најчешће су то:свиње, зечеви, живина и мишеви које, чим се окоте, потопе у уље и тако их држе 40 дана. После тога, две капи те "смесе" ставе пијанцима у пиће и заувек их ослободе порока.
ЗАШТИТА ОД ЗЛИХ СИЛА
Убедљиво најјача заштита од злих и урокљивих сила које шаљу влашке врачаре је, по Натиним речима, плећка црне мачке. Наиме, на простору где нема цркава и манастира, црну мачку треба у пола ноћи, усред шуме, потопити у врелу воду, а њена плећка биће најјаче оружје. Поред тога, добрим су се показали и метал, црвене шибице, бели лук и катран. Нешто од тога сваки човек мора да има уза се, а непознатим људима не треба ништа давати из куће, поготово не на Бозиц.
Код сметњи у породици, када се чини да је један од супружника потпуно изгубио разум, па не долази кући, одлази некој страној особи или у породици прави ршум, по рецептима старе влашке магије, углавном се дејствује обредом истеривања злог духа. Свеједно да ли је зао дух при том нанео и физиолошке проблеме, он се истерује српом и кучином која је око њега обмотана. Кучина се запали над самом главом онога коме се баје и потом се нечастиви призива са "отпадниче, крвопијче, костоломче, месождерче".
Када врачара мисли да је злодуху скренула пажњу оштрим гласом, истерује га из ушију, из уста, из главе, из црева, из руку и ногу оболелог (чије се име све време помиње у бајалици). Злодуха упућује "у густу гору телелеску, где има да се једе и да се пије и спава у меденој ложици".
Када се бајање доврши, гар који се сакупио од изгореле кучине замути се са мало воде и болесник треба да попије три гутљаја. Ако се ритуал вршио без знања оболелог, само над његовом сликом или делом одеће, онда онај ко је рашчињавање наручио носи водицу кући и оболелом подметне да попије кроз кафу, црно вино или неки тамни сок. Мада се жене обично послуже и тиме да обајану течност замесе у неку укусну ђаконију којој, примера ради, њихов муж или син, опседнут непожељном девојком, не може да одоли.
Од жеље за миром у кући, међутим, нису имуни ни мушкарци. Зато влашка магија даје рецепт којим се могу послужити и преварени мушкарци. За то им добро дође јаје од кукавице. Ако га наручи од врачаре, присуствоваће ритуалу у коме се кукавичје јаје избуши иглицом на врху и потом дувањем испразни. У шупљу љуску стављају се длачице које је испод свог и пазуха своје жене исецкао и донео преварени муж. Рупицу на јајету врачара залије воском и да га несрећнику са упутством да га у глуво доба ноћи однесе у неки скровити део њиховог стана или га сакрије у шупљини на зиду куће.
А уколико брачни пар заједнички пожели да се заштити од искушења неверства, треба да пођу у потрагу за врло ретким пужевима близанцима који носе две слепљене кућице и за једним слепим мишем. Врхове његових крила треба пажљиво одсећи (тако да миш може и даље да лети) потом их ставити у шупљине пужевих кућица и залити их воском. На врху кућица загрејаном иглом пробуше се две рупице и кроз њих се провуче ланчић како би се амајлија носила око врата. Мушкарци амајлију припремају тако што врх десног крила стављају у леву кућицу пужа близнака, а жене обрнуто. (....)
= извор(и): дневна штампа, сајтови и др.
Најјача магијаВлашка магија, црна или бела свеједно, по мишљењу стручњака најјача је до данас преживела магија у свету. Ритуали, обреди, рецепти за справљање напитака и амајлија, из ове магије прастари су и потичу из паганских времена. Али, како се испоставља, изласком на терен по насељима у Тимочкој Крајини и источној Србији, тамошње врачаре их још успешно користе. Помажу људима откривајући им тајне са посебним освртом на то колико завист, похлепа и посесивност могу да утичу на ток њиховог живота. Готово да нема села подно Хомоља, Мироча, Стола и Ртња без такозваних врачара. Није их тешко пронаћи, јер за њих готово сви знају.
МОЋНА ВЛАШКА МАГИЈА
Влашка магија, црна или бела свеједно, по мишљењу стручњака најјача је до данас преживела магија у свету. Ритуали, обреди, рецепти за справљање напитака и амајлија, из ове магије прастари су и потичу из паганских времена, а у Тимочкој Крајини и источној Србији врачаре их још успешно користе. Помажу људима откривајући им тајне са посебним освртом на то колико завист, похлепа и посесивност могу да утичу на ток њиховог живота
Обреди и ритуали влашке магије треба, пре свега, да помогну људима у болести и невољи, али многе врачаре злоупотребљавају своју моћ радећи о глави члановима своје породице, па чак и својој деци
У Србији је веома распрострањена и цењена влашка магија која се "практикује" више миленијума и дубоко је усађена у колективну свест влашког бића.
Готово да нема села подно Хомоља, Мироча, Стола и Ртња без такозваних врачара. Није их тешко пронаћи, јер за њих готово сви знају. Баба Десанка важи за најстарију и најчувенију "врачарку" у овим крајевима.
МРТВАЧКА ВОДА
У својим обредима влашке врачаре најчешће користе "мртвачку воду" којом се купају мртваци, у њој кувају кафу или је додају у млеко због чега краве "пресуше".
Могу да утичу и на то да жена побаци тако што јој подметну избајану коштицу неке воћке из компота. Трудна жена, не размишљајући о бајању, поједе шљиву из компота, баци коштицу у земљу, она иструли, а њој истовремено замре плод у утроби.
Врачаре помажу и када, наводно, има духова у кући. Тада узму белу свећу, пронесу је кроз целу кућу, отворе врата и гласно изговоре: "Напусти овај дом!"
Влашке магије нису поштеђена ни деца, а младе мајке, треба саме да режу нокте и косу својој деци, јер се бајалице за болест и смрт деце раде управо помоћу дечјих ноктију и косе.
ЗЛО СЕ УВЕК ВРАЋА ЈОШ ГОРИМ
Ванбрачна деца код Влаха сматрају се неком врстом полубожанства, док су у другим срединама анатемисана и погрдно означена као "копилад". Истице се, да се и данас као јака амајлија користи косица или ноктић ванбрачног детета, а његово име треба призивати када се човек нађе у великој невољи. Обреди и ритуали влашке магије треба да служе, пре свега, да људима помогну у болести и невољи, али данас многи злоупотребљавају магију и њено миленијумско постојање.
Уз помоћ злих сила најближи рођаци раде једни другима о глави, а дешава се чак да кћерка мајци "намешта" враџбине или сестра брату. При том сви заборављају да се зло злом враћа.
МАГИЈА ЗА ШВАЛЕРАЦИЈУ
Влајне често користе и воду којом су окупани слепи мачићи па, ко попије ту воду, остаје слеп код очију. То нарочито користе жене које "ослепе" мужеве, па некажњено "шарају" до миле воље. Да би могле да раде шта желе и да имају кога пожеле, црвене гаћице баце у WЦ или испод каде и - пут им је отворен, а сироти мужеви мисле да су им супруге верне и смерне.
МИШЕВИ У ЗЕЈТИНУ ПРОТИВ АЛКОХОЛИЗМА
И жртвовање животиња заузима значајно место у тајним ритуалима.Најчешће су то:свиње, зечеви, живина и мишеви које, чим се окоте, потопе у уље и тако их држе 40 дана. После тога, две капи те "смесе" ставе пијанцима у пиће и заувек их ослободе порока.
ЗАШТИТА ОД ЗЛИХ СИЛА
Убедљиво најјача заштита од злих и урокљивих сила које шаљу влашке врачаре је, по Натиним речима, плећка црне мачке. Наиме, на простору где нема цркава и манастира, црну мачку треба у пола ноћи, усред шуме, потопити у врелу воду, а њена плећка биће најјаче оружје. Поред тога, добрим су се показали и метал, црвене шибице, бели лук и катран. Нешто од тога сваки човек мора да има уза се, а непознатим људима не треба ништа давати из куће, поготово не на Бозиц.
Код сметњи у породици, када се чини да је један од супружника потпуно изгубио разум, па не долази кући, одлази некој страној особи или у породици прави ршум, по рецептима старе влашке магије, углавном се дејствује обредом истеривања злог духа. Свеједно да ли је зао дух при том нанео и физиолошке проблеме, он се истерује српом и кучином која је око њега обмотана. Кучина се запали над самом главом онога коме се баје и потом се нечастиви призива са "отпадниче, крвопијче, костоломче, месождерче".
Када врачара мисли да је злодуху скренула пажњу оштрим гласом, истерује га из ушију, из уста, из главе, из црева, из руку и ногу оболелог (чије се име све време помиње у бајалици). Злодуха упућује "у густу гору телелеску, где има да се једе и да се пије и спава у меденој ложици".
Када се бајање доврши, гар који се сакупио од изгореле кучине замути се са мало воде и болесник треба да попије три гутљаја. Ако се ритуал вршио без знања оболелог, само над његовом сликом или делом одеће, онда онај ко је рашчињавање наручио носи водицу кући и оболелом подметне да попије кроз кафу, црно вино или неки тамни сок. Мада се жене обично послуже и тиме да обајану течност замесе у неку укусну ђаконију којој, примера ради, њихов муж или син, опседнут непожељном девојком, не може да одоли.
Од жеље за миром у кући, међутим, нису имуни ни мушкарци. Зато влашка магија даје рецепт којим се могу послужити и преварени мушкарци. За то им добро дође јаје од кукавице. Ако га наручи од врачаре, присуствоваће ритуалу у коме се кукавичје јаје избуши иглицом на врху и потом дувањем испразни. У шупљу љуску стављају се длачице које је испод свог и пазуха своје жене исецкао и донео преварени муж. Рупицу на јајету врачара залије воском и да га несрећнику са упутством да га у глуво доба ноћи однесе у неки скровити део њиховог стана или га сакрије у шупљини на зиду куће.
А уколико брачни пар заједнички пожели да се заштити од искушења неверства, треба да пођу у потрагу за врло ретким пужевима близанцима који носе две слепљене кућице и за једним слепим мишем. Врхове његових крила треба пажљиво одсећи (тако да миш може и даље да лети) потом их ставити у шупљине пужевих кућица и залити их воском. На врху кућица загрејаном иглом пробуше се две рупице и кроз њих се провуче ланчић како би се амајлија носила око врата. Мушкарци амајлију припремају тако што врх десног крила стављају у леву кућицу пужа близнака, а жене обрнуто. (....)
= извор(и): дневна штампа, сајтови и др.
Нема коментара:
Постави коментар